Жақында олар аутизм туралы көп айтады және жазады. 2009 жылы
БҰҰ балалар санының өсуіне қатты алаңдаушылық білдірді,
аутизммен ауыратындар әлемнің барлық аймақтарында және 2 сәуірде ұсынды
аутизм туралы ақпаратты тарату күні. Тарту қажет
аутизммен қалыптасқан қиын жағдайға қоғамның назары
бүкіл әлем бойынша.
Неліктен екенін ешкім білмейді, бірақ жыл сайын аутизмі бар балалар
дүниеге көп. Аутизм туралы не білу керек?
- Аутизм - жаман ақыл-ой қабілеттерінің белгісі емес.
- Аутист нақты образдармен ойлайды және бәрін тура түсінеді.
- Аутизм сенсорлық қабылдаудың бұзылуымен байланысты.
- Аутизмді "озып шығу"мүмкін емес.
- Аутист тарапынан бұзылулар, ашу-ыза немесе отряды байланысты емес
оның басқаларға зиян тигізгісі келетіндігі, қыңырлығы-бұл сигнал-бірдеңе емес
солай.
- Адамдар, аутизм келеді қарым-қатынас, оларға көңіл бөлу қажет басқа.
Аутизм - бұл дамудың тұрақты бұзылуы, ол өзін көрсетеді
өмірдің алғашқы үш жылында және неврологиялық салдары болып табылады
мидың жұмысына әсер ететін бұзылулар. Аутизм
негізінен балалар жынысына, нәсіліне қарамастан зардап шегеді
тиесілілігі немесе әлеуметтік-экономикалық жағдайы. Аутизм үшін
біріншіден, әлеуметтік жағынан ерекше ерекшеліктер тән
өзара әрекеттесу, күнделікті қарым-қатынастағы қиындықтар және стандартты емес
сезім мүшелерінен ақпаратты өңдеу әдісі.
Аутизм белгілері
Әдетте, ата-аналар өздерінің дамуы туралы алаңдай бастайды
баланың жасы екі жасқа жақындаған кезде. Бұған дейін кез келген
артта қалулар мен ауытқуларды жеке ерекшеліктермен түсіндіруге болады
бала және олар біртіндеп тегістеледі деп үміттенуге болады. К двухлетнему
сол жастағы қарапайым бала, әдетте, қарапайымдарды меңгереді
бірақ бұл болмаса да, ол не екенін түсінеді
ересектер оны қалайды. Тілмен бірдей: егер ол өзі сөйлемесе, онда
ол оған бағытталған сөйлеуді өте жақсы түсінеді, оны бағалауға болады
оның реакциялар.
Тырысамыз аударуға странности дамуында және мінез-құлық баланың,
ата-аналардың алаңдаушылығы:
- бала көзге қарамайды;
- өзі туралы үшінші (ол) немесе екінші (сіз) тұлғада айтады;
- барлық уақытта сөздерді, сөз тіркестерін қайталайды;
- бала алғашқы сөздерді айта бастады, бірақ сөйлеу жоғалып кетті;
- сөздерді айтпайды, мычит;
- ойыншықтарға, құрдастарға қызығушылық танытпайды, басқа балалармен ойнамайды;
- бала шеттетілді, анасын елемейді, өтініштерге жауап бермейді, жоқ
өз атына жауап береді;
- басын, қолын шайқайды, дірілдейді;
- шұлықпен жүру;
- саусақтар, қолдар;
- өзін-өзі ұрады;
- балада истерия, агрессия шабуылдары бар;
- бейтаныс/ бейтаныс адамдардан қорқады;
- дыбыстардан қорқады, дірілдейді;
- жарықтан қорқады, оны үнемі өшіреді.
Көбінесе мұндай балалардың ата-аналары баланың өмір сүретінін сезінеді
өзінің жеке әлемі.
Үш сұрақтан тұратын осындай қысқа диагностикалық тест бар:
- Сіздің балаңыз сіз тырысып жатқан бағытқа қарайды ма
оның назарын қызықты нәрсеге аудару керек пе?
- Бала Сіздің назарыңызды аудару үшін бір нәрсені көрсете ме, жоқ па
мақсат-қалаған нәрсені алу, бірақ сізбен қызығушылықты бөлісу үшін
пән?
- Ол ересектердің іс-әрекетіне еліктеп ойыншықтармен ойнайды ма? (Шай құйып
ойыншық шыныаяқ, қуыршақты төсекке жатқызады, машинаны жай ғана орамайды
артқа-артқа, ал жүк машинасында текшелерді құрылысқа апарады).
Егер барлық үш сұрақтың жауабы теріс болса, 2-3 жастағы ата-аналарда
баланы маманға көрсетуге негіз бар. Егер керісінше болса,
оң, содан кейін, ең алдымен, сөйлеу мен дамудың кешігуі
дағдылардың аутизм емес, басқа себебі бар.
Аутизмі бар балаларға біздің көмегіміз, түсінігіміз және толеранттылығымыз қажет. Және
егер сіз баланың супермаркетте еденде серуендеп жатқанын көрсеңіз, жоқ
бұрын уақытша қорытынды жасаңыз, ол мүлдем жоқ деп ойлаңыз
емес избалован ата-аналармен, ал оглушен және қорқып қалған екен навалившимися арналған
оған ощущениями. Мүмкін, бұл оған қол жетімді жалғыз нәрсе
өз наразылығыңызды білдіру тәсілі, бізге оның шындығынан жету. Ал оның
осы сәтте баласына көмектесуге тырысқан анаға мүлдем қажет емес
басқалардың ескертулері немесе орынсыз назары. Барлық, бұл оған керек — бұл
тек түсіну, кейде қарапайым физикалық көмек: Уақытында
бекітілген есік немесе сөмке.